Maria Rosa
Kreeka tragöödiat meenutav armukolmnurk ja allasurutud iha esimeses katalaanikeelses filmis Franco diktatuuri all.
Marsal tapab öösel vargsi ühe mehe ja ajendatuna kirest María Rosa vastu lavastab kuriteos süüdi naise abikaasa Andrési.
Näitekirjanik ja teatrilavastaja Armando Moreno valis oma debüütfilmiks tuntud katalaani kirjaniku Àngel Guimerà näidendi adaptsiooni. Suurepärase näitlejatööga, majesteetliku mustvalge pildikeele ja silmapaistva lavastusega film tekitab kahetsust, et see oli tema ainus linateos.
Kreeka tragöödiaks maskeeritud vesternile sarnanev armukolmnurk on sisuliselt ülevaade seksuaalsest kinnisideest, mis oli oma aja kohta äärmiselt uuenduslik, ent pääses siiski tsensuurist. Tähelepanuväärne näitlejate paar (suurepärased Núria Espert ja Paco Rabal) täidab ekraani allasurutud iha ja seksuaalse kihuga, aga ka armastusega selle kõige ägedamas ja primitiivsemas vormis.
Tegu oli ka esimese katalaanikeelse kinofilmiga pärast Hispaania kodusõda, kui katalaani keel oli veel ametlikult keelatud.
Javier Garcia Puerto

Armando Moreno (1925-1994) oli Hispaania näitleja ja režissöör. Ta sündis Valencias ja alustas näitlejakarjääri 1950. aastate alguses, kinnistades kiiresti oma positsiooni peanäitlejana filmides nagu „Gente sin importancia“ (1950), „La pecadora“ (1954) ja „Cuatro en la frontera“ (1957). Aastal 1955 abiellus ta näitlejanna Núria Espertiga, kellega nad asutasid teatritrupi. Koos osalesid nad trupi edendamises ning lavateoste tõlkimises ja kohandamises. Aastal 1965 lavastas ta oma ainsa mängufilmi „Maria Rosa“, mille juures oli ta ka kaas-stsenarist.
Filmograafia:
María Rosa (1965)
Filmi esitleb








